عروس دهه شصت

خاطرات حال وگذشته

عروس دهه شصت

خاطرات حال وگذشته

11-افطاری


رسم حسنه ای در شهرما ازقدیم بوده والبته این روزا کمی کمرنگ شده واون اینکه بعداز اتمام مراسم عزاداری دیگر اعضای فامیل خانواده متوفی را دعوت میکنن  به خونشون تا زیاد تنها نمونن وغصه نخورن..نمیدونم در شهرای دیگه هم چنین رسمی بوده یا نه.البته همانطور که گفتم اینجا هم با ماشینی شدن زندگیها ومشغله های ان این رسم کمی کمرنگ شده. خواهر مهربون من با اینکه از همه دختر عموها کوچکتره ولی با این حال پیشقدم شده که چهارشنبه هفته بعد برای بچه های عموم مهمونی بده، .اولش قرار بود بیرون باشه.ولی بعد قول دادیم که کمکش کنیم وتو باغ باشه وغذاهارا خودمون درست کنیم........
خدا بیامرزه دختر عموی عزیزم را .تا وقتی زنده بود هیشکی حواسش به اون نبود،بس که تو لاک خودش بود .ولی حالا همه دلتنگش هستن.
کاش منم امکانشو داشتم ومیتونستم دعوت شون کنم.ولی بنا به دلایلی نمیتونم.که یکیش قهر بودن همسرم با خانوادشه .نمیخوام به گوششون برسه وفکر کنن چون اونا نیستن ،من دور برداشتم. دلیل دوم هم اوضاع نابسامان خونه هست که البته کم کم داره روبراه میشه وبه مرحله ساخت کابینت رسیده.راستی یک کمک فکری بکنید برام واسه رنگ کابینت سعید در مایه های گردویی دوست داره،ولی بچه ها میگن رنگ روشن مده .....تصمیم گرفتم های گلس باشه.بعضیا میگن نگهداریش سخته!ولک زود معلوم میشه روش.

نظرات 6 + ارسال نظر

به لطف این پست شما رفتم یه سرچی کردم ببینم های گلس چیه.البته دیده بودم نمیدونستم اسمش چیه
ایشالا به خوبی و خوشی

چه جالب.ممنون

اعظم46 سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 16:48

سلام طاعات قبوا زرین جون چقدر از خانم ملکه وقوم شوهر حساب می بری
چکار کنم تا دیگران در غیابم دست از پا خطا نکنند
رمزشو بگو تا عروس منم حساب ببره

سلام اعظم جون طاعات شما هم قبول.اره والا رعب ووحشتشون هنوز باهامه.
ای خواهرررر چه رمزی !اگه میدونستم اینجوری نمیشد که هم طرف خودم توسری خور باشم هم این طرف.فک کنم کمی پررویی وبد ذاتی میخواد که نه من دارم نه شما.
از شوخی گذشته رمزش اینه که از خدا بخواهیم گیر آدم نا اهل نیوفتیم

ساناز سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 14:11 http://www.sanaz1359.persianblog.ir

چه جالب ما هم یک واحد آپارتمان در حال ساخت داریم رسیده به کابینت آشپزخانه. یه نفر آشنای کابینت ساز داریم به ما توصیه کرد های گلاس کار نکنیم چون سطح براقی داره هم لک رو معلوم میکنه هم به مرور زمان خش میفته رنگ گردویی الان مد بازاره, ولی باز هم سلیقه افراد در نظر گرفته میشه. این مورد رو خودم دیدم که جنس های گلاس سفید ایرانی توی آفتاب کاملا زرد شده بود

مبارکتون باشه.به دل خوش استفاده کنید انشالا
به منم همیناروگفتن.م.ندم.اگه های گلس بگیریم ترکیه میگیریم.درضمن وبلاگتون خیلی قشنگه همه رو خوندم .بعدا میام نظر میذارم

اعظم سادات سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 11:59

سلام خانمی
چه رسم خوبی
رنگ روشن دلبازتر وقشنگ تر هست اما می تونی
بینش از رنگ مورد علاقه شوهرتم استفاده کنی
الان طرح های قشنگی هست
هایگلاس باید همیشه دستمال به دست پاک کنی
دایم اثر انگشت روش می مونه
من چند سال پیش کابینتای ملامینه گرفتم رنگ کرم
خیلی روشن به سفیدی می زنه جنسش خیلی
خوبه حتی اگه یه ماهم پاکش نکنی بعد بخواهی
پاک کنی قشنگ تمیز میشه انگار تازه نصب کردی
من یه دست رنگ روشن گرفتم ولی الان دیدم بعضی از
در ها رو تیره هم میزارن
ان شاءالله به سلامتی ودلخوشی نصب کنی واستفاده
کنی
مهمونی هم به خودت ربط داره نمی تونی که به خاطر
اونا زندگی نکنی خب خودشون نمی خوان بجوشن
موفق وشاد باشید

سلام اعظم جونم.عزیزم متشکرم از توضیح کاملت.حتما مد نظر قرار میدم.وممنون از دعای خیرتون مهربان من.
اون جمله آخرت هم خیلی به دلم نشست.شما هم شاد باشید.

افسانهح سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 10:51

سلام زرین جان. منم شنیدم های گلس جای لک رو نشون میده. این رسم رو ما هم داریم که البته همون جور که شما گفتی کمرنگ شده ولی رسم خوبیه. دست خواهرتون درد نکنه. یعنی شما هنوز بعد از این همه مدت که از زندگیتون گذشته از خانواده شوهر حساب میبرین؟چه جذبه ای دارنا!!!

سلام افسانه جون.رسم خوبیه.کاش نذارن منسوخ بشه.
والا حساب دیگه مثل اولا نمیبرم .چون شوهرم فعلا پشتمه.ولی خوب حرف در میارن یا نفرین ودعای بد میکنن

سهیلا سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 10:24 http://rooz-2020.blogsky.com/

اگه دلت های گلاس میخواد بزن و حالشو ببر.
احمدرضا ی من تو کابینت سازی کار میکنه وگاهی عکسایی که ازکاری که انجام دادن میگیره و بهم نشون میده. خداییش های گلاس یه چیز دیگه س.شیک و عالی.البته چون حالت شیشه ایی داره باید مدام تمیز نگهش داری و ضربه هم نخوره که پریدگی ایجاد نشه .
امیدوارم تصمیم خوب و بجایی بگیری و مبارکتون باشه زرین جان

اره دلم میخواد .خیالمو راحت کردی.با وجود تمام مشکلاتش میترسم دلم بمونه پیشش.ممنون از دعات

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.